Национальный
институт фтизиатрии и пульмонологии
имени Ф.Г. Яновского

Переход на титульную страницуПоиск по сайту

Украинский пульмонологический журнал

Об институте:

история,

общие положения,

структура,

научная деятельность,

планы НИР,

лечебно-диагностическая работа,

ведущие ученые

Новости:

новинки на сайте

Наши издания:

"Украинский пульмонологический журнал" (УПЖ),
"Украинский химиотерапевтический журнал" (УХЖ),
"Астма и аллергия"

Оригинальные статьи:

оригинальные научные статьи, ранее нигде не публиковавшиеся

Нововведения:

методические рекомендации, информационные письма,
ведомственные инструкции,
нововведения, монографии

Патенты:

патенты и авторские свидетельства института

Отчеты о НИР:

рефераты законченных научно-исследовательских работ

Подготовка кадров:

аспирантура,

клиническая ординатура,
курсы информации и стажировки,

в помощь аспиранту и соискателю

Научные форумы:

резолюции и обращения съездов, конференций, совещаний...

Информация для специалистов:

обзоры литературы, статистическая информация, новое в лечении туберкулеза и неспецифических заболеваний легких...

Информация для населения:

полезная информация о заболеваниях легких, их профилактике и лечении

2000.- № 2.- Дополнение.
СТАТЬИ

Оглавление номера

В.Ф.Лапшин, Т.Р.Уманец, М.Т.Макуха, Л.М.Волинець, Т.П.Щітка, К.М.Ковбаско

ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ "АСТМА-ШКОЛИ" ДІТЕЙ З БРОНХІАЛЬНОЮ АСТМОЮ

Інститут педіатрії, акушерства та гінекології АМН України, Дитяча клінічна лікарня № 2, м. Київ

Найважливішим завданням програми успішного лікування бронхіальної астми (БА) є освічення та навчання пацієнтів по різним питанням астми.
В рамках рішення завдання освіти та її оптимізації хворим з БА створюються різні навчальні програми, які мають загальні тенденції, але різні курси навчання, варіанти тематики занять та методи навчання (індивідуальні та групові заняття).

Метою даного дослідження є наукове обгрунтування та розробка диференційованого підходу до навчання в "астма-школі" дітей з БА.
Базою для створення алгоритму призначення різних форм навчання (індивідуального чи групового) стали результати обстеження 100 дітей з БА віком від 7 до 14 років.

Критеріями ефективності навчальних форм були кількість планових та екстрених госпіталізацій, загострень хвороби, показники функції зовнішнього дихання (ФЗД) та психометричного тестування. Дослідження ФЗД проводилось на спірографі "Flowscreen" фірми Jager (Німеччина). Психометричне дослідження проводили за допомогою особистого опитувача Бехтеревського інституту для визначення відношення до хвороби та ступеню соціальної дезадаптації дитини. Тематика освітньої програми була загальноприйнятою і складала 8 занять.

Як показали дослідження, ефективність різних форм навчальної програми залежала від особистого реагування дитини на хворобу. Так у дітей з інтерпсихічним реагуванням на БА, які соромились свого захворювання або застосовували симптоми в своїх цілях, а також з анозогнозичним (легковажним відношенням до лікування) індивідуальне навчання було достовірно ефективніше (р<0,001) порівняно з груповою формою. 

Індивідуальні заняття у цієї категорії дітей формували адекватне відношення до хвороби, режиму та плану лікування, що вело до контрольованого перебігу БА.

У дітей з інтрапсихічним реагуванням (діти із занепокоєнням у відношенні до захворювання, тривожним настроєм, з невірою в успіх лікування) не виявлено достовірної різниці між ефективністю різних форм навчання (р>0,05). При обох формах мало місце односпрямоване покращання показників ФЗД, психометричного тестування, зниження числа госпіталізацій та загострень хвороби.

Таким чином, проведені дослідження демонструють необхідність диференційованого підходу до навчання дітей з БА. Застосування психодіагностичного критерію за профілем типів відношення до хвороби дозволяє підвищити ефективність та оптимізувати освітні програми, диференційовано підходити до навчання в "астма-школі", покращити якість життя, сформувати адекватне відношення до хвороби та індивідуалізувати відновлювальне лікування.

Диференційований підхід до навчання в системі "астма-школи" дітей з бронхіальною астмою / В.Ф. Лапшин, Т.Р. Уманец, М.Т. Макуха та інші // Укр. пульмонолог. журн. - 2000. - № 2, дополнение.- С. 61.

 

 

 

Оглавление номера

Переход на титульную страницу

И

HomeПоиск Про институтНовости Наши издания Оригинальные статтьи Нововведения
ПатентыОтчеты о НДР Подготовка кадров Научные форумы 
Информация для специалистовИнформация для населенияМедицинские услуги


© Отдел ИКТ
НИФП

Отправить E-mail в Институт

www.ifp.kiev.ua